Is verkopen leuker geworden?

Geplaatst op

Verkopen Profoodsupport

Mijn uitspraak: “Zonder verkoop staat alles stil” blijft bestaan. Het is mooi om te zien dat het vak verkopen  in rap tempo veranderd. Digitalisering speelt voor het vakgebied Verkoop ook een belangrijke rol. Is dat leuk? Doet dat iets af aan ons werk? Of voegt het juist iets toe?

Om de klant te bereiken hebben we veel middelen tot onze beschikking:

  • off line media uitingen zoals: brochure / flyers / visitekaartje etc.
  • on line media uitingen zoals: website / webshop / emailmarketing / social media etc.
  • telefoon
  • bezoek

Al deze middelen geven ons inzichten. Inzichten hoe de klant denkt, voelt en zich gedraagt ten aanzien van de aanschaf van het product dat wij verkopen. Het geeft ons een beter beeld van wat de klant wil en nog belangrijker waar wij de klant mee kunnen helpen.

Het verkoopproces is anders geworden, intensiever maar bovenal leuker. De vele inzichten over de klant zorgen ervoor dat wij intern nog nauwer moeten samenwerken met verschillende afdelingen. Verkopen is niet meer alleen voorbehouden aan de afdeling Verkoop. De deal wordt door deze afdeling geclosed, maar zonder de focus van alle afdelingen gericht op dat wat de klant wil is het een verloren zaak.

Zorg voor een optimale bewustzijn in je bedrijf van datgene wat jouw klant wil, zodat de verkopen doorgaan en het bedrijf blijft bewegen. Bedenk eens wat dat je kan opleveren!